Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Інклюзивне навчання – це система освітніх послуг, що базується на принципі основного права на освіту та права навчатися за місцем проживання, забезпечує право дітей на рівний доступ до якісної освіти. Метою інклюзивного навчання є покращення навчального середовища, в якому учитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.
Інклюзивну форму навчання у школі запроваджено з 2012 року. У 2022/2023 н.р. у нашому закладі функціонують вісім класів з інклюзивним навчанням, в яких навчаються де'вять дітей з особливими освітніми потребами.
За цей період нам вдалося:
· забезпечити вільний доступ дитини з обмеженими руховими можливостями до всіх приміщень школи (пристосовані пандуси);
· організувати команду фахівців, які працюють безпосередньо над реалізацією інклюзивної форми навчання;
· організувати консультативно - роз’яснювальну роботу серед учителів та батьків;
· організувати систему ефективного психолого-педагогічного супроводу через діагностико-консультативні, корекційно-розвиткові напрямки діяльності;
· створити позитивний мікроклімат в класних колективах, де навчаються діти з ООП.
Діти з ООП мають можливість для релаксації в кабінеті корекційно-розвивальної роботи. Учителі сприяють участі дітей з ООП, дітей-інвалідів та учнів, для яких організоване індивідуальне навчання, у позакласній, позашкільній роботі, повноцінному спілкуванні з дітьми-однолітками. Дирекція та педагогічний колектив школи систематично працюють над покращенням умов для навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами.